Tuesday, October 18, 2011

Perintah Allah yang diabaikan =.=

Pilih2... yang terbaik ye ? :)






Assalamualaikum wbt ;)




Kalau sebelum ni ana post pasal senangnya wanita2 masuk ke syurga, kali ni ana nak sentuh/kongsi pulak betapa senangnya wanita ( termasuk ana..huhu ) , bakal masuk ke pintu An-Nar...




Haaa... Mungkin sekarang ni, enti tak sabar2 nak tau macam mana tu sampai senang sangat dapat pas masuk ke panggung wayang gelap ..... Agaak aje la... Huhu...




Jom baca kat bawah ni... :)

Semoga dapat kita , kaum hawa sama2 menjauhi perkara2 ni agar tak tergolong dalam golongan ni...

Huuhuu... Yang mungkin terkena tu, enti masih ada kesempatan untuk berhijrah ke jalan yang benar, jalan yang lurus, jalan dimana Allah meredhai setiap langkah dan perbuatan kita....





" Tak Kenal Maka Tak Cinta "





Woww...!! " apesal tetiba aje masuk ungkapan ni erk? "

:) Sesuai dengan ungkapan ni, ada satu perintah Allah yang amat penting, ia dianggap ringan oleh sesetengah umat Islam..

"Kenapa ye? "

Hmmm.... Perintah itu iaitu kemestian wanita dalam memakai tudung/ jilbab/ selendang/ whatever that you mean it ....




" Haaaa?? "

Ya!! Pakai tudung!!

" Perlu ke ?? "

Ya!! Ianya telah termaktub dalam AQ, Kalamullah....

" Bukti? "

Saudari boleh check dalam surah An-Nur ayat 31...


" Katakanlah kepada wanita yang beriman. Dan hendaklah mereka menutupkan iaitu tudungnya ke kepalanya sampai ke dadanya. "
Dalam surah Al-Ahzab ayat 59, mafhumnya :


" Wahai Nabi, katakanlah kepada isteri-isteri kamu , anak-anak perempuan kamu dan isteri-isteri orang mu'min, " Hendaklah mereka menutupkan jilbabnya ke seluruh tubuh mereka. " Yang demikian itu agar mereka mudah untuk dikenali, sehingga mereka tidak diganggu. Dan Allah Maha Pengampun, Maha Penyayang. "

Perintah Allah di atas adalah tegas dan jelas , bahawa wajib ke atas kaum hawa menutup kepalanya. Allah berfirman pada permukaan surah An-Nur , mafhumnya :


" Inilah satu surah yang Kami turunkan dan Kami wajibkan ( menjalankan hukum-hukumnya ), dan Kami turunkan di dalamnya tanda-tanda (kebesaran Allah) yang jelas , agar kamu ingat. "

Ia menunjukkan bahawa wanita yang tidak memakai tudung telah melakukan satu dosa yang besar, ( kalau dalam rumah yang takde ajnabi tu, lain cerita la ye... huhu) ,ini kerana mereka ingkar kepada hukum syariat Islam yang diwajibkan oleh Allah.




Perintah Allah diperkukuhkan lagi dengan hadis Baginda S.A.W. ertinya :


" Wahai Asma ! Sesungguhnya seorang perempuan itu, apabila sudah cukup umur, tidak boleh dilihat seluruh anggota tubuhnya, kecuali ini dan ini, sambil Rasulullah menunjukkan muka dan kedua-dua tapak tangannya. "



Dewasa ini, kalau kita berjalan-jalan keliling Malaysia, Indonesia , Singapura dan Brunei , sedikit sekali kaum wanita memakai tudung menutupi seluruh kepalanya.




" Apa ?? Sikit aje? Yang lain tu ?? "

Huuhuu... Yang lain 'free hair' la tu...

Kalau kita masuk kawasan bandar je, huhu... sakit kot mata kita yang melihat kaum kita yang dah awal2 lagi tempah tiket ke sana.. huhu... Mudah-mudahan mereka dapat petunjuk hidayah dari Allah... Amiin...




" Biasa golongan mana yang tutup rambutnya , ikut perintah Allah ??"

Hmmm... Umumnya, hanya anak gadis yang sekolah di pondok..




" Dah tu, sekarang ni, berlambak yang tau agama, tapi terjerumus ke kancah maksiat ...Macam mana tu ?? "

Yang tu , memang kita tak dapat lari dari hakikat bahawa, manusia ni mesti akan melakukan kesilapan. Dan bila ketika mana individu tu buat maksiat, hm.... masa tu si dia hilang sebentar imannya tu..




Kalau begitu gambarannya, banyak sekali wanita yang akan masuk ke neraka. Maksud hadis :


" Saya berdiri di muka pintu Syurga, saya melihat umumnya yang masuk ke syurga itu ialah orang-orang miskin, manakala orang-orang kaya tertahan. Sebahagian daripada mereka telah diperintahkan masuk ke Neraka. Saya berdiri di pintu Neraka, saya melihat kebanyakan yang masuk ke dalamnya ialah wanita. "
MasyaAllah !!

Ramainya kaum wanita yang masuk ke neraka, semata- mata kerana masa hidupnya tidak mau memakai tudung/ jilbab. AllahuRobbi!! Dalam neraka akan mendapat seksaan yang amat berat sekali sebagaimana berikut :





" Wanita akan digantung dengan rambutnya , sampai mendidih otak kepalanya di dalam neraka, ialah wanita-wanita yang memperlihatkan rambutnya kepada lelaki yang bukan muhrimnya. "



" AllahuAkbar ! Dahsyat sesangat seksaannya.. Huhu..Rasa gerun pulak... huhu"

Memang.,, bagi sesiapa yang sudah mengikut perintah Allah, istiqomah la...




Hadis di atas tadi merupakan bahagian akhir hadis Baginda S.A.W. yang cukup panjang. Ia menceritakan berbagai macam seksa neraka yang diperlihatkan Allah sewaktu baginda pergi Mi'raj. Baginda menangis masa menceritakan nasib kaum wanita yang kena seksa dalam neraka akibat tidak mau pakai tudung.




Laaa ni, dah tak ramai yang peduli tentang isu ni.... Amat sedih sekali bila tiada yang endah..Baginda sampai menangisi nasib kaum wanita daripada umatnya.... Mengapa tidak kita menangis dan bertaubat?




" Hishhhh.... Ni kan adat resam zaman-zaman dulu.. Kalau aku pakai tudung zaman sekarang , mesti kawan-kawan aku kata aku ni tak up-to-date..

Malu la aku weiii....!!! "

Saudari...... kita tak perlu berfikiran macam tu sebab semuanya dah ada dalam AQ dan AS....


" La syarikallahu wabizalika umirtu wa annaa minal muslimin. "
[ Tiada sekutu bagi Engkau dan aku mengaku seorang muslimah. ]




Lafaz ni , macam ikrar/ sumpah..




Kalau dalam mahkamah , wanita memberi keterangan palsu berat hukumannya, apatah lagi apabila bersumpah pada Allah, tapi tak laksana.......pasti berat hukumannya!!




" Alaa... takpe je... Tutup kepala ni kan doasa kecik aje....

Boleh je nak tampung dalam solat, puasa , zakat dan haji yang aku dah buat "

Salah tu...... Kaum wanita yang tak pakai tudung bukan dosa besar aje.... tapi telah terhapus segala pahala amal ibadah...

" Gulppp !! Er... Er..... "

Ukhti..... dalam firman Allah, surah Al- Maidah ayat 5 bahagian terakhir , mafhumnya:


" Sesiapa yang mengingkari hukum-hukum syariat Islam sesudah beriman , maka hapuslah pahala amalnya bahkan di akhirat kelak,ia termasuk orang-orang yang merugi"
" Er...... ( Menangis tersedu-sedu)

Bertaubatlah saudari , dan pilih jalan Allah serta istiqomah......





istiqomah itu penting!


istiqomah itu penting!


istiqomah itu penting!

wallahu a'lam ^_______^